جنگنده های «اف-16» یونان جت‌های ترکیه را رهگیری کردند-راهبرد معاصر
واشنگتن‌پست: حماس از توافق پیشنهادی بایدن حمایت می‌کرد تا اینکه نتانیاهو خواسته‌های جدیدی را مطرح کرد بیانیه مهم حزب‌الله درباره مرحله جدید مقابله با رژیم صهیونیستی: منتظر روز‌های آینده باشید عراقچی در بدو ورود به ترکیه: اکنون در منطقه درک مشترکی وجود دارد | مسائل باید مسالمت‌آمیز حل شود وزیر خارجه ترکیه: احتمال درگیری میان تهران و تل آویو بالاست پنتاگون: هیچ نقشی در عملیات ترور یحیی سنوار نداشتیم نماینده ایران در سازمان ملل: صدام را با وضع آشفته از سوراخ زیرزمینی بیرون کشیدند | شهید سنوار در میدان نبرد، با لباس رزم و نه در مخفیگاه به مقابله با دشمن پرداخت خطیب زاده: ما برنامه نظامی هسته‌ای را دنبال نمی‌کنیم | خویشتن داری در برابر اسرائیل دیگر کارساز نیست رویترز: ترامپ در حال زمینه‌چینی برای به چالش کشیدن نتایج انتخابات در صورت شکست است نامه ایران به سازمان ملل درباره اتهامات تل‌آویو علیه تهران: حمایت ایران از گروه‌های مقاومت کاملاً مطابق با حقوق بین‌الملل است روایت هاآرتص از نحوه به شهادت رسیدن «یحیی السنوار» در رفح عراقچی از قاهره به استانبول رفت ارتش اسرائیل به حالت آماده باش درآمد عراقچی: مشورت‌های امروز در مصر بسیار سازنده بود نتانیاهو: یحیی السنوار را ترور کردیم CNN: بایدن در جریان ادعای اسرائیل مبنی بر ترور یحیی سنوار قرار گرفت

جنگنده های «اف-16» یونان جت‌های ترکیه را رهگیری کردند

وزارت دفاع یونان از شناسایی و رهگیری جنگنده های «اف-16» ترکیه که وارد حریم هوایی این کشور شده بودند، خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۴ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - 2020 August 30
کد خبر: ۵۶۹۱۶

به گزارش راهبرد معاصر  جنگنده های «اف-۱۶» نیروی هوایی یونان که یک بمب‌افکن «بی-۵۲ » آمریکا آن را همراهی می‌کرد جنگنده های ترکیه را که وارد حریم هوایی این کشور شده بودند رهگیری کردند.

 به نوشته وبگاه «سایپرس میل» این حادثه روز یکشنبه نزدیک منطقه اطلاعات پروازی  آتن (FIR)  رخ داد. هنگام ورود جنگنده های ترکیه به حریم هوایی یونان یک فروند بمب افکن بی-52 آمریکا در قالب تمرین ناتو در منطقه در حال پرواز بود.

 آنطور که وزارت دفاع یونان اعلام کرده جنگنده‌های ترکیه خلاف توافقنامه‌ها هنگام تمرین نیروی هوایی یونان با ناتو وارد بخش اطلاعات پروازی آتن شدند. به گفته این وزارتخانه، دو دسته پروازی دیگر  نیروی هوایی یونان نیز در اقدامی احتیاطی در حالت آماده باش بودند.

وزارت دفاع یونان اعلام کرد که به دنبال  اقدام مناسب جنگنده‌های یونان و عملیات شناسایی و رهگیری، جنگنده های ترکیه  مجبور به ترک منطقه شدند.

یونان بارها مدعی نقض حریم هوایی خود از سوی جتهای ترکیه شده است. این دو کشور همسایه مدتهاست به دلیل اختلافات مرزی روابط تیره ای با هم دارند. وزیر خارجه ترکیه جچندی قبل با بیان اینکه یونان نمی‌تواند محدوده آب‌های سرزمینی خود در دریای یونان را دو برابر کند، صراحتاََ گفت که این اقدام می‌تواند منجر به وقوع جنگ شود.

 

فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار